Get Adobe Flash player

Aktualności

Udana Przeziyracka dla Zespołu Pieśni i Tańca ,,Polany”

W dniach 5-6 października odbyła się XXXII Przeziyracka Młodych Toniecników i Śpiywoków Góralskich w Ratułowie. W wydarzeniu brali udział uczniowie ze szkolnego zespołu regionalnego ,,Polany”: Jan Watycha, Aleksandra Nędza-Chotarska, Szymon Karpiel, Katarzyna Krzeptowska, Michał Karpiel, Anna Leśniak, Jan Krzeptowski, Blanka Leśniak, Katarzyna Sobczyk. Spośród 128 prezentacji z 31 zespołów nasi uczniowie zajęli wysokie miejsca:

Kategoria - śpiew solowy

grupa wiekowa II ( 9 – 12 lat

-II m. – Anna Leśniak

Kategoria – taniec solowy

grupa wiekowa II ( 9- 12 lat)

- III m. – Jan Krzeptowski i Blanka Leśniak

grupa wiekowa III ( 13-16 lat)

- II m.- Michał Karpiel i Anna Leśniak

Klub Cooltury i Hightoury w Krakowie- Legenda o smoku w całkiem nowej odsłonie

07 października pojechaliśmy do Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie  na przedstawienie pt.” Smok”. Budynek teatru bardzo klasyczny, tytuł przedstawienia sugerujący najbardziej znaną  legendę krakowską, więc nie spodziewaliśmy się tak innowacyjnego, nowoczesnego spektaklu. Na bazie znanej wszystkim opowieści stworzono nową legendę, w której obok znanych postaci występowały także takie, jakby wyjęte z innych utworów ( np. „ Gwiezdne wojny”) , a bohaterowie byli obdarzeni całkiem nowymi cechami. Było pełno efektów specjalnych, pojawił się teatr cieni, taniec nowoczesny i dużo innych, zaskakujących elementów. Widzowie nie mieli czasu się nudzić.  Scena ciągnęła się przez całą salę, więc aktorzy mogli wchodzić w interakcję z publicznością. Spektakl był naprawdę świetny, a półtorej godziny minęło jak z bicza strzelił. Żałowaliśmy jedynie, że nie mogliśmy podziwiać kurtyny Siemiradzkiego.

Małgorzata Piotrowska

X Małopolski Miting Pływacki w Krakowie.

W dniu 26 września nasi uczniowie Antek Wiercioch i Klimek Zięba zdobyli złote medale w X Małopolski Mitingu Pływackim. Startowali na dystansie 25 metrów.

zaw1

zaw3

zaw4

Klasa 1b z wizytą w Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym.

Dnia 04 października 2019 r. klasa IB uczestniczyła w wycieczce klasowej do siedziby TOPR w Zakopanem. Najpierw pojechaliśmy do Centrali TOPR-u, gdzie uczniowie mieli możliwość zapoznania się z pracą ratowników. W garażu dzieci oglądały samochody używane przez ratowników. Zwiedziliśmy tzw. centrum dowodzenia, czyli miejsce skąd nadzorowane są akcje ratunkowe. Następnie udaliśmy się na siłownię i ścianę wspinaczkową, gdzie ratownicy w wolnej chwili trenują, aby być w najwyższej formie fizycznej. Po zwiedzeniu siedziby TOPR-u pojechaliśmy na lądowisko, gdzie dzieci mogły zobaczyć helikopter, który używany jest do akcji ratunkowych. Bardzo dziękujemy Panu Tomaszowi Kamińskiemu za pomoc w zorganizowaniu wycieczki, która dzieciom bardzo się podobała.

Klub Cooltury i Hightoury na Babiej Górze

21 września zdobyliśmy Babią Górę! Tym razem pogoda była dla nas łaskawa. Było ciepło, bezwietrznie- aura wymarzona na górskie wędrówki. Przeszliśmy z Przełęczy Krowiarki, przez Sokolicę, Kępę, Gówniak na Diablaka, stamtąd do schroniska na Markowych Szczawinach. Humory  i przewodnik dopisali. Teraz myślimy: „ Gdzie nas jeszcze nie było?”. ;-)

Do zobaczenia na szlakach!