Get Adobe Flash player

Koło

Założenia Koła

„Kochajmy przyrodę, bo dzięki niej coraz lepiej rozumiemy sztukę.”

Vincent van Gogh

Szkolne koło kulturalno- turystyczne „ Klub Cooltury i Hightoury” powstało we wrześniu 2016 r., aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom młodzieży i poszerzyć ofertę szkoły.  Z  anonimowej ankiety przeprowadzonej w roku szkolnym 2015/2016 wynikało, że 1/3 uczniów Gimnazjum jest zainteresowana wyjazdami kulturalnymi.  W związku z tym, postanowiliśmy założyć kółko kulturalne,  które poprzez wyjazdy do teatru, opery, filharmonii promowałoby kulturę wysoką wśród młodzieży. Większość z uczniów po raz pierwszy  ma możliwość uczestniczenia w  tego typu spektaklach , a przez to powiększyć grono pasjonatów muzyki operowej czy też baletu itp. W przyszłości  sami, po wielu wyjazdach, zdecydują. Zgodnie z motto naszego Klubu, chcemy zająć się równocześnie turystyką górską, żeby młodzież urodzona  u podnóża Tatr mogła poznać góry otaczające nas  oraz  „ mierzyła wyżej” w sensie dosłownym i przenośnym.

Opiekunami Klubu są panie ( w kolejności alfabetycznej): Marta Kozak, Małgorzata Piotrowska, Magdalena Zięba.

Honorowy członek SKKT Klub Cooltury i Hightoury

Klub Cooltury i Hightoury wyrusza na podbój Europy

Gra miejska w Krakowie dla uczczenia setnej rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości 15 listopada 2018

Wycieczka do Krakowa była niezwykła. Gra terenowa była świetnym uzupełnieniem wiedzy historycznej a zarazem przyjemnym spacerem, natomiast występ Wojciecha Kilara był naprawdę niezapomnianym przeżyciem. Filharmonia wyglądała bardzo ładnie, a same występy były cudowne. Bardzo przyjemnie słuchało się utworów, zwłaszcza tych, które były komponowane specjalne do wielu filmów.
Podsumowując wycieczka była naprawdę udana i mam nadzieję na coś podobnego w przyszłości

Natalia Mateja klasa VIIIA

Opera i ZOO

23 października 2018 r. klasa 4a i klasy piąte obejrzały w Operze Krakowskiej spektakl pt.: „Muzyka i magia”. Przybliżał on młodym widzom śpiew operowy, którym artyści „opowiadali” znane i lubiane przez dzieci baśnie.

Drugą część wycieczki do Krakowa stanowił spacer po przygotowującym się już do zimy zoo. Dlatego też część zwierząt uczniowie oglądali w zamkniętych pawilonach. Mimo chłodnej wietrznej pogody humor dopisywał wszystkim. Wielu uczestników deklarowało chęć udziału w podobnej wycieczce.

Pora na Pieniny!

Po Babiogórskim  i Tatrzańskim Parku Narodowym przyszła kolej na Pieniny. 13 października 2018r. Klub Cooltury i Hightory wyruszył do Sromowiec Niżnych. Tam korzystając  z pięknej pogody i jesieni w najpiękniejszym wydaniu  postanowiliśmy zdobyć Trzy Korony i Sokolicę.

Początkowo okolicę otulała chłodna, jesienna mgła. Im wyżej wspinaliśmy się tym bardziej pozostawialiśmy ją w dole, by pozbyć się jej w okolicy przełęczy Szopki. Stamtąd już niedaleko było do Okrąglicy i platformy widokowej, skąd podziwialiśmy bajeczną panoramę. Następnie po przerwie na drugie śniadanie udaliśmy się na Sokolicę. Po drodze chłonęliśmy piękne widoki, uczyliśmy się  ( na przykładzie innych turystów) ,za co straż parku wystawia mandaty ( psom wstęp wzbroniony!) . Ostatnią atrakcją wycieczki było przepłynięcie promem na drugi brzeg Dunajca. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do Kościeliska w porze kolacji.

Wycieczka była naprawdę udana. Mamy nadzieję, że przełamaliśmy deszczową passę na nasze górskie wyprawy. Teraz zastanawiamy się nad naszym następnym celem- Turbacz, Bieszczady? Czas pokaże.

Członkowie koła kulturalno- turystycznego „ Klub Cooltury i Hightoury”  na szkoleniu

Tym razem na zakończenie sezonu kulturalno – turystycznego 2017/2018 członkowie koła uczestniczyli w szkoleniach. Zajęcia z nurkowania oraz wspinaczki odbywały się w Wojskowym Ośrodku Szkoleniowo – Kondycyjnym „Gronik”.

SKKT Klub Cooltury i Hightoury w Warszawie

Nasze SKKT Klub Cooltury i Hightoury uczestniczyło w wycieczce do Warszawy w dniach 23-25.maja 2018 r.

Plan, który zrealizowaliśmy w całości był następujący:

I Dzień(23.05): o godz.06.00 wyjazd z Kościeliska, (po drodze zwiedzanie zamku w Chęcinach) ; godz. 14.30 do 18.00 zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik(o godz. 16:00 seans w 3D w Planetarium); 19.15 – 20.15 zwiedzanie Stadionu Narodowego i wybranej trasy .

II dzień(24.05):  od godz.09.30 do 13.30 zwiedzanie Warszawy z przewodnikiem lokalnym: Starówka, Zamek Królewski, Kolumna Zygmunta, Krakowskie Przedmieście, Pałac Prezydencki, Uniwersytet Warszawski, Grób Nieznanego Żołnierza, Park Łazienkowski, Pomnik Chopina, godz.14.00 obiad, 15.15 – 16.45- Niewidzialna Wystawa,19:00- "Piloci" Teatr Roma, godz.22.00- pizza niespodzianka pod Pałacem Kultury

III Dzień(25.05): od godz.11.30 zwiedzanie parku Pałacu w Wilanowie z przewodnikiem godz.13.30 warsztaty filmowe „Opowiem o Królu”.

Relacje uczniów z wycieczki:

”Nasza wycieczka do Warszawy była pełna wrażeń i atrakcji - zarówno tych spodziewanych jak i tych mniej. Zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc i dowiedzieliśmy się naprawdę wielu przydatnych rzeczy.
Centrum Kopernika i planetarium sprawiło na mnie ogromne wrażenie. I pomimo zmęczenia kilkugodzinną podróżą świetnie się bawiłam.

Niewidzialna wystawa była niesamowitym doznaniem i sprawiła, że mogłam poczuć, jak czują się osoby pozbawione wzroku.

Zamek w Wilanowie był jednym z ciekawszych miejsc jakie mogłam zwiedzić. W dodatku kręcenie filmu o Janie III Sobieskim i Marysieńce było bardzo zabawne i z pewnością sprawiło, że "ekipa filmowa" zbliżyła się do siebie jeszcze bardziej.

Mimo nieplanowanej usterki autobusu wycieczka była świetnym przeżyciem, które będę wspominać przez długi czas.”

Michalina (kl.IIIG)

„Na wycieczce w Warszawie podobał mi się musical pt. "Piloci". Była to jedna z najciekawszych atrakcji.

Ola (kl.IIG)

„Centrum Kopernika-niezapomniane wrażenia

Natalia (kl.7)

Cytaty z anonimowej ankiety:

„ Centrum Nauki Kopernik było niesamowite,

Teatr Muzyczny Roma- niezapomniane przeżycie,

świetni przewodnicy,

Stadion Narodowy,

Niewidzialna Wystawa, które otworzyła mi inne spojrzenie na świat

minusów brak“.

" Niewidzialna wystawa- 6

"Piloci" w Teatrz Roma- 6

Nie mogę jechać za rok- (-)"

„ Uważam, że każda atrakcja tej wycieczki była bardzo dobrze przemyślana i jedyne, co mogę powiedzieć na minus to nocleg.”

„ Teatr i pizza pod Pałacem Kultury wieczorową porą podobały mi się najbardziej.”

„ Wszystko mi się podobało. Szkoda, że to moja ostatnia wycieczka z Wami. :-(„

Nowa tradycja klubu- deszczowe wyjście w góry

Po tym jak rok temu wychodziliśmy w strugach deszczu na Babią Górę, postanowiliśmy staranniej dobierać terminy wycieczek w . Umówiliśmy się na sobotę 21. 10. na pójście do Doliny Pięciu Stawów Polskich. Tym razem był to koniec bardzo ciepłego wręcz letniego tygodnia. Z niepokojem śledziliśmy prognozę pogody- wydawało się, że może nam się uda nie napotkać na deszcz. Gdy obudziliśmy się rano, nad górami było bezchmurne niebo. Gdy dojeżdżaliśmy do Polany Palenicy, przez chmury przebijały ostatnie promienie słońca.  Koło Wodogrzmotów Mickiewicza pojawiły się pierwsze krople- pewnie z wodospadu. Reszta wycieczki przebiegła już znanym rytmem- najpierw na nas popadało, potem wiatr nas wysuszył- taka nowa tradycja.  Widocznie tacy twardziele jak my nie chodzą w łatwych warunkach. Na szczęście wszyscy byliśmy przygotowani na każdą niewygodę- peleryny, czapki, rękawiczki i staliśmy się niezniszczalni. Nikt nie narzekał, a szarlotka w schronisku wynagrodziła wszelkie niewygody. Do domów wróciliśmy w wyśmienitych humorach.

Małgorzata Piotrowska

Wycieczka szkolnego turystyczno-kulturalnego kółka Klub Cooltury i Hightoury do Krakowa

„Dnia 12.10.2017, pod opieką pań  Jachymiak , Kozak i Leśnik  szkolne kółko turystyczno-kulturalne  z Kościeliska, wyruszyło do Krakowa na niesamowity spektakl do Opery Krakowskiej. Inscenizacja nosiła tytuł „Opera B/O”. Celem wycieczki było uświadomienie widzom specyfiki opery, jej niesamowitej historii , przepięknej tradycji tego gatunku muzycznego, nadzwyczajnych umiejętności śpiewaków, wirtuozerii dyrygenta oraz skomplikowanej pracy kostiumografów. Dzięki wysiłkom tych artystów, widzowie w jednej chwili przenoszą się  z Opery Krakowskiej do Teatru Narodowego czy mediolańskiej La Scali. We wspaniały sposób  przedstawiono także balet. Szczególnym powodzeniem cieszył się wśród widzów kankan, który wywołał salwy śmiechu. Wielu uczestników tej wycieczki nie spodziewało się nawet, że tak niezwykła może być opera.

Kolejną atrakcją czekającą na uczestników wycieczki był zapierający dech w piersiach  krakowski ogród botaniczny. Wprost nie da się tego opisać. Był to niesamowity, fenomenalny i  bajkowo-tajemniczy ogród. Będąc tam, zwiedziliśmy niemal cały świat. Wszystkie strefy klimatyczne, z ich roślinnością, były nam dostępne na wyciągnięcie ręki. Zapewne każdy chciałby to zobaczyć. W drodze powrotnej panowała atmosfera prawie rodzinna. Do Kościeliska dotarliśmy bez większych przygód i pełni nowych wrażeń.”

Zosia Karpiel klasa 7b

Szklak Piastowski

Nasze koło kulturalno-turystyczne „Klub Cooltury i Hightoury” mierzy nie tylko coraz wyżej ale i dalej. Po jednodniowych wyjazdach na spektakle do Krakowa, czy też wypady w góry przyszedł czas na trzydniową wyprawę „Szlakiem Piastowskim”. Postanowiliśmy poznać początki naszego Państwa, a więc  udaliśmy się w pierwszej kolejności do Poznania. Po Starym Mieście w Poznaniu i Ostrowie Tumskim oprowadzał nas niezwykły przewodnik. Pan Jacek przybliżył nam historię miasta w dowcipnej, przeplatanej licznymi anegdotami formie, jednocześnie nauczył nas , jak  szukać wskazówek, które pomogą nam zebrać informacje na temat  zabytków. Cóż tu wiele pisać, podbił on nasze serca już w pierwszym dniu wyprawy, przez co następcy mieli trudne zadanie. Kolejny dzień naszego wyjazdu to „zdobycie” osady w Biskupinie,  wyprawa do Wenecji, przejazd kolejką wąskotorową z Wenecji do Gąsawy, zwiedzanie kolegiaty w Kruszwicy, wyczerpujące wejście na Mysią Wieżę oraz niezapomniany rejs  po Jeziorze Gopło. Udało się nam tego dokonać w jeden dzień! A to nie wszystko, bo po kolacji czekała na nas niespodzianka – nauka strzelania z łuku i zawody. Zabawa była przednia! W drodze powrotnej do Kościeliska udaliśmy się do Gniezna, na Wzgórza Lecha, do Katedry Gnieźnieńskiej zobaczyć Drzwi Gnieźnieńskie.

Zapoznaliśmy się również ze zbiorami Muzeum Archidiecezjalnego oraz nowoczesnym Muzeum Początków Państwa Polskiego. Nasz wyjazd nie szczędził nam przygód, wielu śmiesznych, zabawnych sytuacji i nie tylko. Najlepsza zabawa miała miejsce w naszym ośrodku gdzie do dyspozycji mieliśmy plac zabaw, stół do tenisa, boiska oraz szachy. A najważniejsze -  można było późno  chodzić spać.

Muzyka na szczytach

W ramach projektu „Partnerstwo w kulturze” 19 maja 2017 r. w Domu Ludowym w Kościelisku miał miejsce niezwykły koncert kameralny. Wydarzenie to było zapowiedzią wrześniowych koncertów pt. „Bez zadęcia”, które będą organizowane podczas  IX Festiwalu MUZYKA NA SZCZYTACH 2017. Oczywiście nie mogło na nim zabraknąć naszego koła kulturalno-turystycznego „Klub Cooltury i Hightoury”. Członkowie kółka z klasy 1a i 1b, 2b i 3a gimnazjum wraz z opiekunami: Małgorzatą Piotrowską, Magdaleną Ziębą mieli okazję wysłuchać koncertu, na którym zostały zaaranżowane na obój i gitarę znane utwory Scarlattiego, Mozarta.

muzykanaszczytach

Wyjazd do Muzeum Narodowego i Filharmonii Krakowskiej 28.04.2017r.

Tym razem wyjazd odbył się bez większych niespodzianek, to znaczy nie jechaliśmy z duszą na ramieniu, czy uda nam się zdążyć na czas. Ominęliśmy korki, które dosięgły widzów spieszących na wieczór w filharmonii koło godziny 17.

Najpierw uczniowie uczestniczyli w lekcji w Muzeum Narodowym- jedna grupa wzięła udział w zajęciach pod tytułem: ”  Analiza dzieła sztuki w kontekście literackim” w Galerii Sztuki Polskiej XX wieku. Uczniowie wysłuchali krótkiej prelekcji na temat analizy dzieła na podstawie obrazu Olgi Boznańskiej; „ Dziewczynka z chryzantemami”, a następnie podzieleni na grupy mieli wybrać obraz, który omówią. Analizy, których wysłuchaliśmy potem wspólnie brzmiały bardzo profesjonalnie.         Druga grupa próbowała zdobyć wiedzę na temat:“Wielcy wodzowie i dowódcy dawnej Polski” w galerii „ Broń i Barwa w Polsce”. Uczniowie podzieleni na zespoły myszkowali po salach wystawowych w poszukiwaniu przedmiotów związanych z hetmanami. Dopasowywali również wydarzenia z życia wielkich osobistości do konkretnych nazwisk.

Po lekcji muzealnej udaliśmy się do filharmonii, aby wysłuchać koncertu pt.: „ Muzyka z ekranu”.
 Był on podzielony na dwie części. W pierwszej wysłuchaliśmy melodii z filmów: „ Czarne chmury”,
„ Ziemia obiecana” i „ Pan Tadeusz”, oraz koncertu na fortepian i orkiestrę z udziałem Piotra Orzechowskiego „Pianohooligan”.

Potem była przerwa, po której się zaczęło. Pozwolę sobie zacytować słowa dyrygenta, pana Sebastiana Perłowskiego: My God, Starwars-y na żywo! Była to część poświęcona motywom z
 „ Gwiezdnych wojen”. Już sam dyrygent wyglądał jak postać wyjęta z filmu- ubrany na czarno ( ale nie we fraku!), dyrygował orkiestrą jak pozagalaktyczny robot. Muzyka była powalająca, większość z nas słuchając jej miała ciarki. Orkiestra liczyła około 80 muzyków, jednak ulubieńcem większości z nas okazał się być pan grający na talerzach. Każde jego uderzenie było dla nas nowym wydarzeniem wywołującym szybsze bicie serca.   Koncert zakończył się owacją na stojąco i marszem z filmu „Indiana Jones- Poszukiwacze zaginionej arki” zagranym na bis.

Potem nie pozostało nam już nic innego jak wrócić do domu. Jeszcze długo w naszych głowach rozbrzmiewała muzyka filmowa.

fot.maciejszymanowicz

116

117

SZLAK BEZ GRANIC 04. 03.2017

Nasz Klub Cooltury i Hightoury uczestniczył 04 marca w VIII biegu  „Szlak bez granic”. Trasa o długości 10 km prowadziła  z Witowa do Oravic na Słowacji. Bieg objęli honorowym patronatem prezydenci Słowacji i Polski panowie  Andrej  Kiska i Andrzej Duda. Sygnał do startu w Witowie dał  pan Andrzej Duda.

Co prawda żaden z członków naszego Klubu nie zajął miejsca w czołówce, ale wszyscy ukończyliśmy bieg i świetnie bawiliśmy się .

przed startem

1.Przed startem

wsplne zdjcie z prezydentem a.dud

2.Wspólne zdjęcie z prezydentem Andrzejem Dudą.

i poszli

3.I pooszli.....

trudne zejcie

4. Trudne zejście.

nareszcie meta

5. Nareszcie meta.

„ Na przełęczy“ w Teatrze Witkacego

Po krakowskim teatrze i Operze przyszedł czas na rodzime miejsce kultury. W  sobotę 18 lutego wybraliśmy się  pod opieką Pani Małgorzaty Piotrowskiej do Teatru Witkacego na spektakl pod tytułem "Na przełęczy". Teatr Witkacego czaruje swoją niepowtarzalną atmosferą już od wejścia. Wyobraźcie sobie, że w foyer wystawioną są filiżanki i każdy może sobie zrobić kawę lub herbatę, żeby napić się w oczekiwaniu na spektakl i porozmawiać w miłej atmosferze z przyjaciółmi czy znajomymi. Przedstawienie zaczęło się również inaczej niż jesteśmy do tego przyzwyczajeni. Aktorzy otworzyli przed nami  drzwi na salę i  pomogli publiczności zająć miejsca. W dalszej części zaprezentowali inscenizację na podstawie relacji Stanisława Witkiewicza z czasów, kiedy sam odkrywał Tatry (wyd. 1889). Przedstawienie ukazywało w żartobliwy sposób, jak w dawnych czasach górale wraz z turystami wędrowali po tatrzańskich szczytach. Mimo, iż opis pochodził sprzed ponad wieku, trudno było oprzeć się wrażeniu, że wiele spostrzeżeń jest wciąż aktualnych i niewiele się od tamtych czasów zmieniło. Wszystkim zgromadzonym podobała się sceneria i rekwizyty, które były wykorzystane do przedstawienia,  np. szafy jako góry. Cóż to za widok- prawdziwy pokaz ekwilibrystyki aktorów, którzy musieli się na te „ góry“ wspiąć, a potem jeszcze z nich zejść! Nie można również zapomnieć o muzyce dopełniającej obraz- było to połączenie muzyki współczesnej z góralską.Po prawie 2 godzinach dobrej zabawy udaliśmy się na krótką przerwę, po której nastąpiło spotkanie z aktorami. Publiczność zadawała im  pytania lub dzieliła się swoimi spostrzeżeniami. Okazało się, że nasz Teatr znany jest nie tylko w Zakopanem- wielu turystów przy każdym pobycie w Zakopanem   udaje się na kolejny spektakl. Jak to dobrze, że i my nie jesteśmy od nich gorsi (  W myśl zasady“ cudze chwalicie, swego nie znacie“) i odkryliśmy Teatr Witkacego.

wsplne zdjcie

Wpólne zdjęcie a aktorami

Podziękowanie

W imieniu członków Szkolnego Koła Kulturalno- Turystycznego „Klub Cooltury i Hightoury” pragniemy złożyć podziękowanie Radzie Rodziców  za przekazanie 700 złotych na realizowanie naszych zamierzeń.

Opiekunki Koła:

Marta Kozak

Małgorzata Piotrowska

Magdalena Zięba

13 stycznia – „Błysk Rekina“ w Teatrze Ludowym w Krakowie

Dnia 13 stycznia 2017r. uczniowie należący (i nie tylko) do Klubu Cooltury i Hightury pod opieką Pani Piotrowskiej, Pani Zięby oraz Pani Jachymiak wybrali się na wycieczkę do Teatru Ludowego w Krakowie. Zanim jednak udaliśmy się na spektakl, zwiedziliśmy kościół  Arka Pana w Nowej Hucie przy ulicy Obrońców Krzyża, który był swiadkiem powojennej historii naszego kraju. Pani Piotrowska przybliżyła nam dzieje  jego powstania i okazało się, że Kościół ten jest swego rodzaju symbolem walki o wiarę i wolną Polskę. Zobaczyliśmy rzeźbę :“Jezusa przecodzącego z życia do życia“, symbole, piety odnoszące się do cierpienia Polski i tabernakulum w kształcie Ziemi z kamieniem księżycowym . Następnie przebyliśmy pieszo krótką drogę do Tatru Ludowego, gdzie uczestniczyliśmy w fascynującym  spektaklu "Błysk Rekina". Wiwatom, krzykom, oklaskom i śmiechom nie było końca. Niewątpliwie każdy z nas był zachwycony tym występem. Koniecznie musimy zobaczyć go ponownie. Kolejnym elementem naszej wyprawy było zwiedzanie "od zaplecza" teatru. Oprowadzał nas Paweł Kumięga- aktor grający jedną  z głównych ról w spektaklu. Przeprowadził on również z nami warsztaty teatralne, gdzie pokazał nam,  jak  trudna potrafi być praca aktora. Mogliśmy przekonać się sami, że wymaga ona kreatywności i wielu ćwiczeń, żeby móc osiągnąć zadowalający efekt. Kosztowało nas to dużo energii, więc wszyscy porządnie zgłodnieli. Udaliśmy  się na krótki  postój do Bonarki, aby uzupełnić spalone kalorie( czy coś zjeść). Dopiero potem wyruszyliśmy w drogę powrotną. Tym razem przebiegła ona bez większych przygód. Bezpiecznie dotarliśmy do domów.

Podsumowując uważam, że ten dzień był naprawdę udany - spędziliśmy ciekawie i ambitnie ten czas.

Oliwia Stoch

Dziękujemy Teatrowi Ludowemu za udostępnienie nam  zdjęć ze  spektaklu.

Opiekunki Koła

1.zdjecie udostpnione przez teatr ludowy

przed spektaklem

warsztaty 1

zdjcie grupowe

Czy balet może być ciekawy?

Postanowiliśmy to sprawdzić. 18. 11 wybraliśmy się do Opery Krakowskiej na balet do muzyki Giacomo Rossiniego pt.:” Kopciuszek”.

Ekscytująco było już po drodze, ponieważ wszystko sprzysięgało się przeciwko nam, jakby nie chciało dopuścić nas do spektaklu. Najpierw karambol przed Myślenicami,  potem ogromny korek przed Krakowem- czuliśmy się jak bohaterzy filmów akcji w czasie pościgów, z tym, że my ścigaliśmy się z czasem. Do Opery wpadliśmy dosłownie w ostatniej minucie.  Emocje nie zdążyły jeszcze opaść, gdy przedstawienie się zaczęło.

Spektakl udowodnił, że muzyką i tańcem można wyrazić wszystkie emocje- radość, smutek, miłość, nienawiść. Zobaczyliśmy znaną nam bajkę w zupełnie innej odsłonie. Była ona bardzo uwspółcześniona, pełna komicznych elementów, ale to co najważniejsze zostało zachowane. Siostry były naprawdę wyjątkowo brzydkie (w tych rolach wystąpili mężczyźni) i przy okazji bardzo źle wychowane. Zdarzenia następowały tak szybko po sobie i były tak wciągające, że nie zauważyliśmy kiedy mięło  półtorej godziny .

Na szczęście droga powrotna upłynęła spokojnie, więc mieliśmy dwie godziny na opowiadanie sobie wrażeń.  Było one jak najbardziej pozytywne. Odpowiadając na pytanie postawione w tytule- balet  jak najbardziej może podobać się młodzieży.

„Operetki czar”

Dobra passa nie opuszcza naszego klubu. Ledwo wróciliśmy z Opery Krakowskiej okazało się ,że mamy możliwość wziąć udział w kolejnym ciekawym wydarzeniu muzycznym. Do Zakopanego przyjechał zespół Teatru Narodowego Operetki Kijowskiej  z prezentacją najpiękniejszych arii operetkowych.

25.11.2017r. odbyło się przedstawienie w kinie Sokół, które mieliśmy możliwość oglądać dzięki uprzejmości organizatora. Jako klub promujący kulturę dostaliśmy bilety po wyjątkowo preferencyjnej cenie. Przedstawienie było bardzo ciekawe. Artyści porwali nas w świat operetki- dzięki barwnym strojom i czarującej muzyce oraz tańcom. Na szczególne uznanie zasługują tancerze, którzy niestety musieli wykazać się wyjątkową zręcznością, żeby występując na naszej niewielkiej scenie kina nie zrobić sobie krzywdy, zwłaszcza że tańce wykonywane przez nich były bardzo żywiołowe (np. kankan).

Uważam, że uczestnictwo w przedstawieniu „ Operetki czar” było bardzo dobrą formą spędzenia zimnego, listopadowego wieczoru.